segunda-feira, 2 de novembro de 2015

WTS - Travellers Generation Y: loyalty to themselves, not with brands

A generation driven by selfie stick and social networking, loyalty to a particular brand lost priority for loyalty to himself. Business travelers of Generation Y (born between 1980 and mid-90s) have chosen to purchase products that enhance immediately your personal status, instead of being loyal to a single airline or hotel.
A recent study by Software Advice indicates that 86% of Generation Y travelers even belong to a loyalty program of any hotel. Even though business travelers have a higher degree of brand loyalty, according to their rewards programs, this is no rule for Generation Y.
In the US, between three passes similarly priced from American Airlines, United Airlines and Virgin America, young travelers opt for Virgin. Why that? It's not just an attractive product, but a compelling experience. The design in this case outweighs brand loyalty.
What does this have to do with your travel agency?
Your agency is aware of the profile of young travelers? Your corporate travel agent opts for airlines and hotels that offer a unique experience to travelers of Generation Y? Ever wondered gain motivation and productivity of these travelers? Think about it!





WTS - Viajantes da Geração Y: lealdade a si mesmos, não com as marcas


Numa geração impulsionada por selfie stick e redes sociais, a lealdade a uma determinada marca perdeu prioridade para a lealdade a si mesmo. Viajantes de negócios da Geração Y (nascidos entre 1980 e meados dos anos 90) têm optado por adquirir produtos que realçam de imediato o seu status pessoal, em vez de serem fiéis a uma única companhia aérea ou hotel.
Um estudo recente do Software Advice indica que 86% dos viajantes da Geração Y sequer pertencem a um programa de fidelidade de algum hotel. Mesmo que viajantes de negócios tenham uma fidelidade maior às marcas, em função de seus programas de recompensas, isto não é regra para a Geração Y.
Nos EUA, entre três passagens com preços similares das companhias American Airlines, United Airlines e Virgin America, os jovens viajantes optam pela Virgin. Por que disso? Não é apenas um produto atraente, mas uma experiência convincente. O design, neste caso, supera a lealdade à marca.
O que isso tem a ver com a sua agência de viagens?
Sua agência está atenta ao perfil dos jovens viajantes? O seu agente de viagens corporativas opta por companhias aéreas e hotéis que ofereçam uma experiência única aos viajantes da Geração Y? Já imaginou o ganho de motivação e produtividade destes viajantes? Pense nisso!






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