Considering steps login, search and dissemination of available
flights, hotels and services, the standby time of a trip in Self-booking
system takes up to 3 minutes. This is because there is more autonomy in
the process and there is no need to perform endless exchanges of
e-mails with the secretary of the company.
Bookings made on Self-booking system is always adopted in accordance
with the company's travel policy, which can vary depending on the
different hierarchical levels.
Once approved, reservations are
forwarded to the travel agents, who issue the tickets, perform
reservations and send the trip data to the corporate client.
Following the sale of trip, all data is automatically integrated in the
back office of the agency, as to customer identification, cost center,
sender, among other information.
When using the self-booking
system, the company assumes the role of the agency, but passes have
autonomy to manage their travel and conduct their decisions on the basis
of defined internal policies.
What begins to happen is a more
active participation of the corporate client throughout the process and
consequently greater control in all trips made.
WTS - Self-booking: reserva de viagens corporativas em, no máximo, 3 minutos
Considerando as etapas de login, busca e divulgação das
disponibilidades de voos, hotéis e serviços, o tempo de reserva de uma
viagem no sistema de Self-booking leva até 3 minutos. Isso acontece
porque há mais autonomia ao longo do processo e não há necessidade de se
realizar infinitas trocas de e-mails com a secretária da empresa.
As reservas feitas no sistema de Self-booking são sempre aprovadas de
acordo com as políticas de viagens da empresa, que podem variar em
função dos diferentes níveis hierárquicos.
Uma vez aprovadas,
as reservas são encaminhadas para os agentes de viagens, que emitem os
bilhetes, efetuam reservas de hotel e enviam os dados da viagem ao
cliente corporativo.
Após a venda da viagem, todos os dados são
integrados automaticamente no Back Office da agência, já com a
identificação do cliente, centro de custo, emissor, entre outras
informações.
Ao usar o sistema de Self-booking, a empresa não
assume o papel da agência, mas passa ter autonomia para gerenciar as
suas viagens e conduzir as suas decisões em função das políticas
internas definidas.
O que passa a acontecer é uma participação
mais ativa do cliente corporativo ao longo do processo e,
consequentemente, um controle maior sob todas as viagens realizadas.
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