A generation driven by selfie stick and social networking, loyalty
to a particular brand lost priority for loyalty to himself. Business
travelers of Generation Y (born between 1980 and mid-90s) have chosen to
purchase products that enhance immediately your personal status,
instead of being loyal to a single airline or hotel.
A recent study by Software Advice indicates that 86% of Generation Y
travelers even belong to a loyalty program of any hotel. Even though
business travelers have a higher degree of brand loyalty, according to
their rewards programs, this is no rule for Generation Y.
In the
US, between three passes similarly priced from American Airlines, United
Airlines and Virgin America, young travelers opt for Virgin. Why that?
It's not just an attractive product, but a compelling experience. The
design in this case outweighs brand loyalty.
What does this have to do with your travel agency?
Your agency is aware of the profile of young travelers? Your corporate
travel agent opts for airlines and hotels that offer a unique experience
to travelers of Generation Y? Ever wondered gain motivation and
productivity of these travelers? Think about it!
WTS - Viajantes da Geração Y: lealdade a si mesmos, não com as marcas
Numa geração impulsionada por selfie stick e redes sociais, a
lealdade a uma determinada marca perdeu prioridade para a lealdade a si
mesmo. Viajantes de negócios da Geração Y (nascidos entre 1980 e meados
dos anos 90) têm optado por adquirir produtos que realçam de imediato o
seu status pessoal, em vez de serem fiéis a uma única companhia aérea ou
hotel.
Um estudo recente do Software Advice indica que 86% dos
viajantes da Geração Y sequer pertencem a um programa de fidelidade de
algum hotel. Mesmo que viajantes de negócios tenham uma fidelidade maior
às marcas, em função de seus programas de recompensas, isto não é regra
para a Geração Y.
Nos EUA, entre três passagens com preços
similares das companhias American Airlines, United Airlines e Virgin
America, os jovens viajantes optam pela Virgin. Por que disso? Não é
apenas um produto atraente, mas uma experiência convincente. O design,
neste caso, supera a lealdade à marca.
O que isso tem a ver com a sua agência de viagens?
Sua agência está atenta ao perfil dos jovens viajantes? O seu agente de
viagens corporativas opta por companhias aéreas e hotéis que ofereçam
uma experiência única aos viajantes da Geração Y? Já imaginou o ganho de
motivação e produtividade destes viajantes? Pense nisso!
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